vanilla

субота, 15. септембар 2012.

Galatopita görög tejes pite

Nem gondoltam volna hogy pár hozzávalóbol ilyen finom édességet lehet kapni.Gyorsan el is készül a gyerekek meg el voltak ragadtatva.Nekem olyan kohra hasonló és legfinomabb langyossan.


Hozzávalók:
5 bögre tej (1 liter),12,5 dkg vaj,2 vaniliás cukor,1 bögre búzadara,1 bögre cukor,3 tojás.Ízlés szerint lehet lekvár a tetejére.
Készül:
A tejet a vajjal fölforalyuk majd hozzáadjuk a cukrot,a vaniliás cukrot és a búzadarát is.Majd folymatos kevergetés mellett adig főzzük míg be nem sűrűsödik.Tűzröl levéve hagyjuk 5 percet pihenni és hülni.Ez idő alatt robotgéppel kikeverjük az egész tojásokat majd a búzadarához adjuk és összekeverjük. Kivajazott kerámiatálba öntjük és 180 fokon megsütjük kb.45 perc alatt.Kikapcsolyuk a sütőt és a pitét bent hagyjuk még 10 percet pihenni.
Hagyjuk kihülni majd szeletelyük és porcukrossan vagy lekvárral tálalyuk.
Én nem nagyon ugrálok a porcukorért ezért nem szórtam meg a lekvárt meg nem kívántam mellé. Nem birtuk megvárni míg telyesen kihül ezért már langyossan nekimentünk nem lehet akkor még nagyon szép szeleteket vágni belőle de nekem finomabb.



Нема коментара:

Постави коментар