vanilla

понедељак, 5. август 2013.

Nyári lazannya

Mikor így elkészítettem a tököt rájöttünk hogy ebben a formában ízlik legjobban.Az alap ötlet Limarátol van.


Hozzávalók:
2 közepes tök,50 dkg darált hús,1 vöröshagyma,1 gerezd fokhagyma,2 sárgarépa,1 zöldség,1 paprika,3 közepes paradicsom,só,bors,origánó,0,5 deci fehérbor.
Besamel:2 evőkanál vaj,2 evőkanál liszt,tej (kb.5 deci nem mértem elfelejtettem),10 dkg reszelt sajt.
Készül:
A tököt meghámozzuk majd zöldséghámozóval vagy (nekem van kis káposzta gyalum én azon szeltem) fölszeletelyük majd megsózzuk és hagyjuk hogy levet engedjen.
A vörös és fokhagymát,a sárgarépát,zöldséget és a paprikát késes robotgépben finomra fölaprítjuk.
2 evőkanál olajon a zöldségeket puhára párolyuk.Hozzáadjuk a húst is és nagy lángon fehéredésig sütjük.A paradicsomokat meghámozzuk és kockára vágjuk majd a húshoz adjuk,sózzuk,borsozuk,adunk hozzá origánót fölöntjük borral majd addig főzzük míg meg nem fől és be nem sűrűsödik a szaftja.
Fölolvasztjuk a vajat megpirítjuk rajta a lisztet de fehérmaradjon majd fölöntjük tejjel és mártás sűrűre főzzük,a végén sózzuk,borsozuk és hozzáadjuk a reszelt sajt felét.
Egy magasfalú tepsibe lerakunk egy sor tököt (amit finoman kicsit kinyomkodtunk) úgy hogy fedjék egymást majd erre egy sor a darált húsbol ezt megkenyük besamel szószal majd megint tök,hús...a tetején besamel legyen és erre a reszelt sajt másik fele majd 180 fokos sütőben megsütjük.


Нема коментара:

Постави коментар