vanilla

четвртак, 8. август 2013.

Mákos szilvás spirál pite

Ez a pite levett lábrol.Először is megtetszett a kinézete megcsináltam és Isteni lett.
És ezzel a pitével búcsúzom egy időre mivel költözködünk és nem lesz egy ideig időm a blogra majd néha napján azért benézek.Régi vágyam válik valóra nagyvárosbol falura megyünk.
Remélem addig is olvasgatok nállam.


Hozzávalók:
Tészta:40 dkg liszt,2 dkg élesztő,1tojás,1 tojássárgája,10 dkg vaj,csipet só,6 dkg cukor,1,5 deci tej.
Töltelék:5 dkg marcipán (én nem tettem),10 dkg cukor,8 dkg mák,1,2 deci tej,csipet só.
+ még:70-80 dkg szilva,4 evőkanál baracklekvár,vaj a tepsi kikenéshez,1 evőkanál tej.
Készül:
A tésztához először a vajat fölolvasztjuk majd szobahőmérsékletűre hűtjük.A tejben fölolvasztunk 1 kiskanál cukrot és fölfutatjuk benne az élesztőt.A kelesztő tálba összekeverjük a cukrot a lisztel,sóval a tojással és a sárgájával majd hozzáadjuk a vajat és a fölfutatott élesztőt.Jól kidolgozzuk és hagyjuk hogy duplájára kelyen.
A recept szerint lereszelyük a marcipánt és összekeverjük a cukorral.
A tejet fölforalyuk majd a mákkal összekeverjük.
Összekeverjük a mákot a marcipános cukorral és jól lehűtjük.Én nem így csináltam mivel nem tettem bele marcipánt,a forró tejbe beletettem a cukrot és a mákot majd ez elég fojós volt nekem így a méjhűtőbe tettem és sűrűn átkevertem hogy jó lehülyön így egy kicsit megkötött de továbra is kicsit fojósabb volt de lehetett vele dolgozni.
A tésztát 30x40 cm nagyságúra kinyújtjuk majd 3 részre osztjuk hosszában,elosztjuk rajta a tölteléket és a széleit kevés tejjel megkenyük majd finoman föltekerjük.A tekercseket csiga formában kikent kerek (28-30) tepsibe rakjuk.A szilvákat megmossuk kettévágjuk kivesszük a magját és a csigatekercsek közé rakjuk úgy hogy egymást egy kicsit fedjék.Lekenyük tejjel.Hagyjuk hogy kelyen addig míg a sütő 180 fokra bemelegszik.Forró sütőben pirosra sütjük.Míg forró megkenyük baracklekvárral (én nem kenytem mert elfelejtettem).


3 коментара:

  1. Gyönyörű, nagyon-nagyon finom lehet! :) Jó költözködést nektek, és érezzétek nagyon jól magatokat az új otthonotokban! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Szuper ez a pite! Finom lehet a mákkal és szilvával, jó párosítás!

    ОдговориИзбриши
  3. Zdravo, prijavila sam te za igricu :)

    http://gopiandspice.blogspot.com/2013/08/blogeri-se-igraju-lepo-je-i-ostalima.html

    ОдговориИзбриши