vanilla

понедељак, 27. јануар 2014.

Csokoládés vonat torta

Anyira fölszaporodtak a fotók a receptekröl hogy ez még a kisfiam 3.szülinapjára készült nemrég pedig már a 4.ünnepeltük.Édes volt mer a batya szülinapja óta az ő születésnapjáig (ami 8 hónap) mikor megkérdeztük hogy mijen tortád lesz mint akit puskábol kilőtek csokis vonat torta.Így nem volt más választás a kívánság telyesítve.


Hozzávalók:
Tészta:12 tojás,12 evőkanál cukor,6 evőkanál liszt,2 evőkanál kakaó,2 sütőpor,tej a lapokat megnedvesíteni.
Krém:25 dkg vaj vagy margarin,25 dkg porcukor,3 evőkanál forró tej,3 tojássárgája,3 tojásfehérje,20 dkg olvasztott csokoládé.
Készül:
A recept szerint a tészta hozzávalóibol 2 lapot sütünk amit aztán kettévágunk.Mivel nekem így nem lesz 4 egyforma lapom én négy lapot külön-külön sütöttem meg.
Szóval 3 tojásfehérjét 3 evőkanál cukorral kemény habbá verünk.Hozzáadjuk egyessével a sárgáját is (tovább keverve a habverővel) majd az 1,5 evőkanál liszt,1 evőkanál kakaó és 1/2 sütőpor keverékét is. Zsírpapírral bélelt tepsibe símítjuk és 180 fokon megsütjük.
A krémhez a tojássárgája nyersen kölött bele de én nemszeretem így vízgőz felett megfőztem.
A lábost vízgőz fölé tesszük majd beletesszük a tojássárgáját,tejet a cukrot és megfőzzük.Mikor kihült hozzáadjuk a kikevert vajat vagy margarint és a fölolvasztott csokoládét.A tojásfehérjét kemény habbá verjük és a csokis krémhez keverjük.A lapokat langyos tejjel meglocsolyuk (kb.1,5-2 deci tej) és a csokis krémmel kitöltjük.
A krémböl én 1,5 adagot készítettem és 2 lappal többet sütöttem ebböl szabtam és raktam össze a vonatot a tetején.
A recept innen.


Нема коментара:

Постави коментар