vanilla

субота, 7. фебруар 2015.

~ Hideg kifli ~

Ez egy ős régi recept. Ha valamit útáltam gyerekoromban mikor éhesen jövök haza a sulibol és az udvaron érzek kalács illatot. Fuuuuu nem szerettem és még ma se szeretem ha ebédre van leves meg kalács...az nekem nem ebéd. Én kiflit,fonatot,buktát...ezt csinálom ebéd utánra rágcsálni mert nekem így ok. Inkább vacsorára kiflit mint ebédre na de...Mikor a mama a hideg kiflit készítette el ebédre akkor harag nem volt mert ezt tuti szeretem. A finom karamellizált cukor a puha tészta hát egyszerűen imádom. Hideg kifli mert valamikor a kútba leengedve hidegen kelesztették. Most a kutat lecserélhetjük hűtőszekrényre és egy éjszakát kelesztjük benne.


Hozzávalók:
Tészta:5 deci tej,1 élesztő,1 kiskanál só,5 kiskanál cukor,2 deci tejfel,2 deci zsír,3 tojássárgája,1 kg liszt.
A forgatáshoz:
cukor,2 vaniliás cukor
Készül:
Összemorzsoljuk az élesztőt beleszórjuk a cukrot és leöntjük a langyos tejjel. Hagyjuk hogy az élesztő felfuson a tetejére. Hozzáadjuk a tejfelt, sót, zsírt, tojássárgáját és a lisztet lassan hozzáadjuk. Jól kidolgozzuk a tésztát. És hagyjuk duplájára kelni (de bedagaszthatjuk este a hűtőszekrényben reggelig hagyjuk pihelni és akkor csak elkészítjük időmegspórolás is és finomabb is ).
Evőkanállal tépünk le darabot és sodorjuk a cukorban egyik végét forgatjuk jobra a másikat balra (így csavart lesz és a cukor is belemegy mindenfele)
Patkó formában kizsírozott tepsiben egymás mellé rakjuk.Hagyjuk 15 percet pihenni.
Majd 180 fokos előre melegített sütőben kisütjük.Nem tudok időt mondani mert nem szoktam órát nézni. Mikor szép pirosas fölülröl az egyik sarkát megemelem megnézem ha alul is szép piros akkor kész.
Mikor kiveszük a sütőböl azonnal tálcára fordítjuk mert ha a tepsiben hül ki akkor beleköt a cukor.


Нема коментара:

Постави коментар