vanilla

среда, 13. јануар 2016.

~ Szárma vagyis töltött káposzta ~

Ekora menyiséget én Szlavára szoktam készíteni mert akkor telt ház van nálunk.


Hozzávalók:
2-3 savanyú káposzta hasább levelek
2,5 kg darált hús
1 nagyobb póréhagyma
kis kocka vaj
10 dkg füstölt szalonna
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd foghagyma
3 tojás
3 kiskanál pirospaprika

bors
2 deci rizs
1 vastag szelet régi kenyér
1 deci fehérbor
2 szál házi füstölt kolbász
1 füstölt csülök

Készül:
A póréhagymát karikákra szeletelyük és a kocka vajon megfonyasztjuk. Apró kockákra vágjuk a füstölt szalonnát, a vörös és fokhagymát. A kenyeret fehérborba áztatjuk, a rizst megmossuk. A darált húshoz adjuk a fonyasztott póréhagymát, vörös és fokhagymát, a beáztatott kenyeret (én nem nagyon csavarom ki csak egy kicsit ha kell ), a megmosott rizst, apróra vagdalt szalonnát, tojásokat, pirospaprikát, sót és a borsot. Jól összedolgozzuk. A káposzta levelekröl levágjuk a vastagabb részt megtöltjük hússal majd fölcsavarjuk. Lábosba sorakoztatjuk őket (én egy nagy fedeles kacsasütőbe rakom) küzédugdosom a 4-5 centis darabokra vagdalt házikolbászt és a füstölt csülköt. Fölöntjük vízzel hogy ellepje lefödjük és lassú tűzön főzzük 2-2,5 órát ha kell a vizet pótolyuk (én lefödöm a tetejével és a sütőben főzöm). Mikor kész egy gyenge rántást teszek rá.


Нема коментара:

Постави коментар