vanilla

уторак, 6. децембар 2011.

Mikulás tarka bot

Ezt a kekszeket ma sütöttem déllután és ojan kapós volt hogy a gyerekek már felét meg is ették.
Tetszett mindég a rajzfilmekben mikor a karácsonyfára fel van akasztva a cukorka de hát nem vagyok egy nagy cukorka rajongó így hát elkészítettem keksz formájában.Ezt tuti hogy töbször fogom sütni mert nagyon ízlik csak majd kitalálok valami más formákat is.

Hozzávalók:
1tojás,1 tojássárgája,15 dkg cukor,1 evőkanál vanilia kivonat,kb.45 dkg liszt,25 dkg margarin.
Készül:
A margarint a cukorral kikeverjük majd hozzáadjuk a tojást és a sárgáját,vanilia kivonatot és a lisztet apránként (a liszt menyisége függ a tojásoktol).Lemérjük (nekem47,5 dkg volt) és kétfelé osztjuk az egyik marad sárga a másikba piros színt teszünk 12 egyenlő labdára osztjuk (nekem 3,5 dkg voltak)

Hűtőszekrénybe tartjuk és mindig csak egy piros és egy sárga labdát veszünk ki.Kisodrom a sárgát és a pirosat is 25 cm hoszúra.
Összefonom 
és megsodrom még egyszer finoman.
Majd megörbítem a 3/4-nél és papírral bélelt tepsibe teszem.
A tésztát a hűtőszekrényben tartom és mindég csak egy-egy labdát veszek ki.
180 fokos sütőben világosra sütöm.








2 коментара: