vanilla

понедељак, 5. децембар 2011.

Sült gesztenye

Nagyon szeretem a sült gsztenyét.De még mikor othon voltam (nem voltam férjnél és Vajdaságban éltem) csak Mindenszentekor ettem mert nem árulták nálunk a téren.És ijenkor dugig ettem magam vele mer imádom.Mikor összejötünk  a Drágámmal akkor itt Belgrádban mikor a hideg téli napokban A Knez Mihajlova-ban sétáltunk akkor mindig vettünk.De hát az a pár szem elégé drága (mert amenyit megbírnánk enni)...Na egyszer rátaláltunk egy kb.4 éve egy boltban nálunk vettünk egy kilót és megsütötük de alig bírtuk kikaparni belőle.Idővel keresgéltem hogy mi a titka a finom sült gesztenyének és hogy szépen kilehet szedni a héjábol.Sok-sok próbálkozás után ez vált be és mostmár hát biztos egy 2 éve így készítjük.



A gesztenyét jól megmosom és mindegyiket éles késsel bevagdosom + vágok rá. 
Majd meleg vízbe beleteszem és hagyom legalább 2 órát ázni.
Ekkor tepsibe rakom és 180 fokon megsütöm.Egy idő után mikor már érződik az illata akkor kiveszek egyet és a vágáson egy fogvájót belenyomok ha könyen belemegy akkor jó (mind mikor a burgonyát főzzük).






1 коментар: