vanilla

четвртак, 18. октобар 2012.

Sárgarépa lekvár

Húúú de jó már az 5.blogkóstolónál vagyunk a háziasszony hannka.Nekem ez alkalommal IsaBella jutott,sok jó minden található nálla főleg aki szereti a manikűrt.Nem tudtam dönteni a kókuszos keksz és a sárgarépa lekvár között.Aztán mégis a lekár mellett döntöttem mivel a nagyobbik fiam nem szereti a kókuszt.


Hozzávalók:
1 kg sárgarépa,4 narancs,2 citrom,50 dkg cukor,1 tasak dr.oetker dzsemfix extra 2:1.
Készül:
Én fél adagot készítettem mert szerintem elkészíthető télen is mivel van minden hozzávaló.
A sárgarépát megtisztítjuk és karikára vagdosssuk majd fölöntjük 6 deci vízzel hogy ellepje és főzzük míg a répa meg nem puhul (a recept szerint 35-45 percet de én főztem több mint egy órát a répátol függ).Annyit változtattam hogy 1 citromnak és 1 narancsnak lereszeltem a héját (csak a sárga részt) és a répához adtam. Mikor megfőt a répa botmikszerrel pürésítjük (előbb hagyjuk egy picit hülni).Majd hozzáadjuk a cukrot és a citrom és narancs levet,főzzük még 10-15 percet ekkor 1-2 evőkanálnyi lekvárt kiscsészébe téve jól összekeverjük a dzsemfixel és a fővő lekvárhoz kevrjük.Hagyjuk főnni még 1-2 percet és levesszük a tűzröl majd steril üvegekbe töltjük.
A recept szerint gőzdunsztba tesszük én nem csináltam mivel két kisüveggel lett mikor kihült hűtőszekrénybe tettem gyorsan el fog fogyni.


3 коментара:

  1. Nagyon szép színe van, ránézésre sárgabaracklekvárra hasonlít, bár attól talán sűrűbb kicsit, ugye? :) Mindenesetre nagyon guszta, szívesen megkóstolnám! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Örülök, hogy elkészült és ízlik nektek! :) Én is készítettem idén is, sőt, még az egyetemre is hoztam belőle (elég távol lakok, szeptember vége óta nem is voltam még otthon). Nagyon szeretem a én is a színét. :) Én palacsintához mindig ezt használom, szerintem sárgarépalekvárral a legfinomabb.^^

    ОдговориИзбриши