vanilla

петак, 23. септембар 2011.

Kürtöskalács

Imádom ezt az egyszerű de nagyon finom Klasszikus kalácsot.Mivel ritkán tudok venni (a Beográdiak nem tudják hogy mi fán terem) Vajdaságba meg nagyon ritkán vagyok mikor vásár van és kapni lehet ha meg találok is az minimum 1,5-2 euro darabja hááát mi meg vagyunk 4.Így én kiterveztem a fa formát apukám meg megcsinálta. Ezt a receptet használtam (csak sima lisztel egyszerű cukorral és 2,5 deci tejjel).Apunak már leadtam a következő rendelést a formákra a következőnek kocka fogantyúja lesz mind a két oldalrol így könnyebb lesz majd megforgatni a tepsin.

Hozzávalók:
75 dkg liszt,2 toojás,10 dkg vaj,2 dcei tej,1 élesztő,4 evőkanál cukor,1 citrom reszelt héja,1 evőkanál vanília kivonat,csipet só,cukor,2-3 vaníliás cukor,fahéj,darált dió.
Készül:
Az élesztőt felfuttatjuk a tejben majd hozzáadjuk az olvasztott vajat,tojást,citrom reszelt héját,vanília kivonatot,sót,cukrot és a lisztet.Jól kidolgozzuk.Hagyjuk duplájára kelni.Ezután kinyújtjuk kb. fél cm vastagra,és pizzavágó késsel körbe egy hosszú csíkot vágunk.
 A formákat lekenjük olvasztott vajjal, majd a csíkokat feltekerjük rá,úgy hogy picit mindig rátekerjünk az előző sávra, hogy ne legyen rés a kalácson.
 Az asztalon egyet sodrunk vele finom odanyomva hogy egyenletessen legyen a tészta a hengeren.
Megkenyük olvasztott vajjal és megforgatjuk kristálycukorba amit összekevertünk a vaníliás cukorral.
Tepsibe rakjuk és kisütjük.Én magasfalú tepsibe raktam úgy hogy neérjenek össze és neérjen a tesihez sem mert ott karamelizálódni fog és elveszti formáját.
Mindég mikor színt kapott egyik oldala akkor fordítottam egyet rajta.
Én utólag nem forgatam meg cukorban mert nem olvad meg a sütőben a cukorréteg és nem karamelizálódik meg mint mikor parázson van sütve.


16 коментара:

  1. Viđala sam ove kolače na vašarima ili gde već i nisam znala kako se pravi ali eto sad imam recept i hvala ti na tome... i ova fora sa ubrusom i svim ostalim je dobra jer ne verujem da bih uspela da nađem originalnu modlu...

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo i nije prava modla nego ja smislila sta bi mi najvise odgovaralo tata mi je napavio.
    Nagovoricu ja njega a mi napravi i onu pravu.
    Hvala vam.

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo moram da probam..svidja mi se kako izgleda..a za mold cemo se vec nekako snaci:)

    ОдговориИзбриши
  4. Nagyon csinos lett a henger is, a kalács is ;-)

    ОдговориИзбриши
  5. Nagyon guszta lett! Az egyik blog oldalán olvastam a papírtörlő gurigájára alufóliát teker és arra teszi a tésztát úgy süti meg. Most ott tartok hogy már legalább 8 db gurigát összegyűjtöttem, de még nem készítettem el sajnos!

    ОдговориИзбриши
  6. Köszönöm,én is előbb a gurigára gondoltam aztán kitaláltam ezt a hengert és megvagyok elégedve.Elsőre elég jól sikerült.

    ОдговориИзбриши
  7. Savrseno, nedavno sam osmislila rubliku Astal Gosti i volela bih da mi t i uskoro budes gost!Ako hoćes javi mi se na verauzelac@ymail.com

    ОдговориИзбриши
  8. PRAVILA SAM ONE NASTINE I VIDIM DA JE SLICAN RECEPT, PROBACU I OVAJ JER MI SE CINI DA JE IPAK LAKSI JER SE TESTO NE RAZVLACI? jAKO MI SE SE SVIDJA SA CIMETOM.

    ОдговориИзбриши
  9. Probala, divni su. Puno hvala sto si recept i način pripreme podelila sa nama.

    ОдговориИзбриши
  10. Pravila sam ih, testo je fantasticno, lako se radi i odlicnog je ukusa.Kao kalup sam koristila limenke od piva oblozene folijom i probusene drvenim raznjicem.

    ОдговориИзбриши