vanilla

понедељак, 5. септембар 2011.

Olajbogyós kifli


Sthal recept...Naaagyon finom és az a legjobb benne hogy este megcsinálom és reggelire a család frissen sült kiflit majszol.
Hozzávalók:
2,5 dl víz,1 dl tej,5 dkg vaj,1 kávéskanál cukor ,1 tasak szárított élesztő,50 dkg finomliszt,
frissen őrölt bors,2 kiskanál só,
A töltelékhez:20 dkg vaj,2-3 gerezd fokhagyma,10 dkg magozott fekete olajbogyó
Mivel van egy naaagyon válogatós kisfiam így én a tölteléket megfeleztem és fele tésztába 2 kocka milka tejes csokit tettem.
A  tetejére:1 tojás,1 csipet só
Készül:
A tejehez adom a vizet és addig melegítem míg a vaj felolvad benne.5 kanálal az élesztőhöz adok,hozzáadom még a cukrot és hagyom felhabosodni.A lisztet a sóval,borsal az élesztővel és a megmaradt tejes-vizes-vajas keverékkel.összegyúrjuk.Letakarom öntapadós folpackal.Egy éjszakára a hűtőszekrénybe teszem.
A szobahőmérsékletű vajhoz hozzáadom az apróra vágott olajbogyót és a foghagymát jól összekeverem,hengeré formálom és öntapadós folpackba csomagolom mint a cukorkát és a hűtőszekrénybe teszem szintén egy éjszakára. 
Másnap reggel kinyújtom kerekre (ami nálam ojan szabájos kocka volt) és 12 részre osztjuk ha nagyobb kifliket akarunk vagy 24 részre ha kissebeket. Na én itt a tésztát kettéosztottam és egyik felét kinyújtottam fölszeltem és mindegyik buciba 2 kocka milka tejes csokit tettem.
A másik felét kinyújtotam kerekre és a (töltelék felét csináltam meg) tölteléket a nagylyukú reszelőn ráreszeltem.Pizza vágó késsel fölszelem és a szélesebb feléröl feltekerem .Papírral bélelt tepsibe rakom megkenyem a tojással majd 20 perc pihenés után forró sütőben 180 fokon kisütöm pirosra.Neijedjünk meg ha vajban úszik nem lessz túl zsíros.Nem vagyok egy olajbogyó rajongó de ez a kifli nekem nagyon bevált.



1 коментар: