vanilla

среда, 21. септембар 2011.

Párizsi krémes

Ez egy krémes kalács amit nem nehéz elkészíteni.Ez nem egy magas kalács de nagyon finom krémes.Mikor először mondtam a Drágámnak hogy mit sütök csudálkozott hogy kerülhet a tészta alá tejszín.Na aztán elvolt ragatatva.Csináltam már földieper variációval is.



Hozzávalók:
Tészta:
30 dkg liszt,6 dkg porcukor,1 tojás,6 dkg zsír,1 sütőpor,kevés tej.
Töltelék:5 deci tej,4 evőkanál liszt,20 dkg cukor,20 dkg vaj,20 dkg darált dió,1 vaniliás cukor,2 tasak tejszínpor vagy 5 deci tejszín.
Készül:
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és 2 lapot sütünk belőle.Kihülni hagyjuk.
A krémhez az 5 deci tejben megfőzzük a lisztet a cukorral (mint a pudingot) mikor megfőt (2-3 perc elég) hozzáadjuk a diót és visszateszük a tűzre 1-2 percre.Tűzröl levéve hagyjuk kihülni.Habosra keverjuk a vajat és a teljesen kihült krémhez adjuk.
Kikeverjük a por tejszínt az utasítás szerint vagy felverjük a tejszínt és öszerakjuk a sütit.
Lap+diós krém+tejszinhab+lap+porcukor a tetejére.
Egy napot hagyjuk hogy megpuhuljon.(na ez ki is kell birni.)
A földiepreshez robotgépben összeaprítottam az epret ízlés szerint cukroztam majd darált kekszet adtam hozzá hogy krémszerű legyen.
 Ez a földiepres

3 коментара:

  1. Ti si bas vredna.Lep kolac;)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti.Imam preko 50 spremljenih slika i vec preko 4 godine sam postavljala recepte preko jednog udruzenja pa tako da mi se nakupilo mnogo lepog.Samo treba naci vremena sve iskucati i postaviti.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. nisam nikad pravila ovakvu krempitau, djeluje fino, samo što bih ja stavila da bude nešto viša

    ОдговориИзбриши